28 Ağustos 2009 Cuma

Eski fotoğraflar...

17.9.08
Eski fotoğraflarıma bakamıyorum...
Fotoğraf albümü yapmak istiyorum kendime...
Şöyle yağmurlu bir gün olsa…Hafiften üşüsem...
Sıcak bir çay demlesem...
Üzerimde geceliğim,ayağımda kalın çoraplar...
Geniş bir koltukta eski fotoğraflarıma baksam...
Film seyreder gibi… Öyle güzel resimlerim var ki aslında...
Ama ben o küçük kızın kocaman siyah gözleriyle karşılaşmaktan korkuyorum...
Sanki bütün dünyayı gören bir çift kocaman göz...Masum...
Elim varmıyor,alıp o fotoğraflara bakmaya...
Orda her şey çok güzel,çok taze...
Hayat yormamış henüz...pişmanlıklar değil,umutlar var...
Hangi okulu kazanacağı belli değil daha...
Ne olacağı...Yaşayacakları yok...
Gökyüzüne bakıyor bazen o fotoğraflar...Yıldızlara...
Acaba şimdi nerde? diye...
Kimbilir nerede,şu an ne yapıyor?Ne zaman karşıma çıkacak?
Acaba o da bakıyor mu şimdi benim gibi yıldızlara?...
Hayalleri var mı onunda?
Gönül kırıklıkları yok...Birini sevmeler...
Sonra sevdiğini sanmalar...Sonra bir daha...
Bir daha...Bir daha...Sevmeler...Sevdiğini sanmalar...Sevmeler...
Sevdiğini sanmalar...anlamalar...
Duman almaya başlamamış ciğerler daha...
Ciğerler taze...Gülüşler taze...Arkadaşlar taze...
Onların da hayalleri var...
Bilmiyorlar daha başlarına gelecekleri...
Hiçbiri evlenmemiş ,boşanmamış,dağılmamış...
Öyle oturmuş bir masaya neşeli bir sohbetin içindeyken ve kadehler havada,
biri birine muzipçe kulak yapmış o fotoğraflarda...
Anne güzel,baba yakışıklı,ablanın gür saçları...
Henüz tedavi yok,teşhis yok,ameliyatlar yok... ayrılıklar,isyanlar,savrulmalar yok...
İşkenceler başlamamış henüz...Anneanne ve dede hayatta...
Küçük kız,anneannesinin evinin merdivenlerinde,
dedesinin yaptığı tahtadan tığ'la birşeyler örüyor güya...
Ve henüz hiç kimse ölmemiş...
Orada, o eski fotoğraflarda O’nu baş tacı yapan ilkokul öğretmeniyle karşılaşmak istemiyor kocaman gözlü kız mesela...
Ne diyecek öğretmenine "siz beni çok önemserdiniz ama ben kayboldum" mu?...
Henüz düşler iğdiş değil eski fotoğraflarda...
Hiç dokunmadan bıraksam onları
öylece o kocaman kara gözlü küçük kızın kollarında...diyorum...
"Ben küçükken kocaman bir gözdüm/ Ve sanki herşeyi görürdüm..."
Eski fotoğraflarıma bakamıyorum...

Yazan: Elif Deran

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder